Set TV Is Now Really, Really Dead

California court hits alleged OTT-TV pirate with $7.6 million fine and permanent injunction on the service and the operation and distribution of a device used to stream hundreds of TV channels for just $20/month.

Jeff Baumgartner, Senior Editor

August 1, 2019

3 Min Read
Set TV Is Now Really, Really Dead

Dump another bucket of dirt on the grave of Set TV, an alleged video piracy service that once sold a lineup of more than 500 channels for a cool $20 per month while also offering access to various movies that were still in theaters.

Per a judgement issued July 31 by a California court, Set Broadcast (which ran Set TVNow) has been ordered to pay $7.65 million in damages and was hit with a permanent injunction of the video offering. It also got hit with a permanent injunction on the distribution and operation of the ST-110, a TV-connected streaming device that was used to deliver the OTT service and being sold for $89.

Figure 1: Before it was deep-sixed, SetTVNow promoted a massive TV lineup starting at just $20 per month. Before it was deep-sixed, SetTVNow promoted a massive TV lineup starting at just $20 per month.

Set Broadcast and the defendants named in the case (Jason Labossiere and Nelson Johnson) apparently didn't put up much of a fight, as the court issued the default judgement because the Set Broadcast failed to plead or otherwise defend itself in the case, according to a copy of the ruling obtained by Light Reading.

The Alliance for Creativity and Entertainment (ACE) -- a legal consortium backed by major programmers, studios and such OTT video companies like Netflix, Amazon and Hulu -- filed the complaint against Set Broadcast in April 2018.

To help studios, programmers and distributors clamp down on rampant video streaming piracy, ACE has been going after other alleged OTT-TV pirates. ACE has had some success shutting down the likes of TickBox and Dragonbox, which used fully loaded Kodi boxes to obtain content illegally and create pay-TV services, backed by a customer care infrastructure, that looked legitimate to some consumers who were in search of a cheap TV option.

ACE also has a case pending against Omniverse One World Television, which has already shut down an OTT-TV service it was offering through a joint venture with a private cable operator in New Jersey called HovSat. That venture claimed to have a 100-year deal with DirecTV that allowed for the national distribution of TV programming via the Internet.

This latest judgment from a California district court piles on, as Set TV Now is already no more.

Set Broadcast, which shut down service last June, was also subject to a settlement in a Florida court in November 2018 that called on the company to pay $90 million in damages to Dish Network and NagraStar. The settlement also called on them to hand over hardware used to retransmit Dish programming without authorization.

Related posts:

— Jeff Baumgartner, Senior Editor, Light Reading

About the Author(s)

Jeff Baumgartner

Senior Editor, Light Reading

Jeff Baumgartner is a Senior Editor for Light Reading and is responsible for the day-to-day news coverage and analysis of the cable and video sectors. Follow him on X and LinkedIn.

Baumgartner also served as Site Editor for Light Reading Cable from 2007-2013. In between his two stints at Light Reading, he led tech coverage for Multichannel News and was a regular contributor to Broadcasting + Cable. Baumgartner was named to the 2018 class of the Cable TV Pioneers.

Subscribe and receive the latest news from the industry.
Join 62,000+ members. Yes it's completely free.

You May Also Like